zaterdag 23 mei 2009

Mijn eerste Spiegel Reflex foto's

De Media Markt een spiegelreflex camera in de aanbieding, Olympus E 420 voor 288 euri. Alleen op hemelvaart. Ik wilde allang een nieuwe camera. Ik wist van de fotobladen al, dat die goedkope jongens behoorlijk goed waren en ook dat de topmerken eigenlijk geen slechte camera's meer maakten.
Ik was verrast hoe licht ie was. Andere (analoge) spiegelreflexen waren een stuk zwaarder. Later las ik in de Computer Idee dat deze camera de allerlichtste was. Het nadeel is wel dat Mimi hem makkelijker van de tafel kan duwen..

Ik word tureluurs van de mogelijkheden van het ding maar gelukkig weet ik al wel gebruik te maken van de voorgeprogrammeerde fotoinstellingen. De macrofunctie werkt aardig. De ene beter dan de ander.

Alleen kon ik de plek niet vinden waar ik de Iso waarde omhoog kon jagen. Het was avond en de flitser sprong steeds aan met het gevolg dat het wel nacht lijkt.

Hier wat foto's, die ik gisteren gemaakt heb in de tuin.





1 opmerking:

  1. Mooie foto's, toch een heel groot verschil met de foto's die eronder staan!! Heel veel plezier met je camera ;-)

    BeantwoordenVerwijderen