zaterdag 25 april 2009

Paardenbloemen alias Taraxacum officinale

Een van mijn favoriete bloemen is de paardenbloem. Tuinliefhebbers haten hem, omdat ie diepe steekwortels heeft, die je echt moet uitgraven. Inderdaad: Dag gazon. Ik heb alleen maar een vaag veldje in de schaduw, bedek6t met gras en mos.
Helaas komt deze soort nou nooit bij me langs. Familie leden wel, Maar de voorjaarspaardenbloem heeft zo'n mooi groot rond koppie.

Gelukkig groeien ze wel langs de trambaan waarlangs ik elke dag met Wolf en Punkie, lekker los, wandel. Uit mijn paar pogingen, mobiel foto's maken in de avond levert vele verrassingen op, zijn er twee behoorlijk gelukt.

Ik wist dat paardenbloemen eetbaar waren, de jonge blaadjes worden ook molsla genoemd. Maar dat je er een honingachtig spul van kan maken, recept in het Duits wist ik niet...







Trouwens wat ik al twitterde, ik blijf het vreemd vinden dat de Vista updates zo'n invloed op het geluid hebben. De eerste keer was ik behoorlijk in paniek. Dacht aan nieuwe boxen want mijn hele geluid lag eruit. Alles moest werken volgens Windows. Ik dacht ach laat ik maar een systeem herstel doen. Weinig hoop maar wat ik blij en verbaast het welkomstuntje ineens wel te horen was.
Vandaag had ik erg last van een zware galm in mijn geluid. Ik denk weer dat het in de hardware moet zitten. Toch maar weer een systeemherstel want het geluidsoftware deed ook erg raar. En ja hoor Bingo!...

1 opmerking:

  1. Hier is zo'n tuinliefhebber, pfffffffft ik blijf ze hier verwijderen, zal ik een bosje opsturen ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen