maandag 23 juni 2008

Een heerlijke wandeltocht

Zaterdag gingen mijn moeder en ik gebruik maken van onze goedkope dagkaarten. Omdat het bos daar naast het station ligt, gingen we wandelen in Nunspeet. Een NS wandeltocht van 12 km, die ingekort kon worden tot 7 km. Bovendien mochten de honden los.

Ik had Wolf al wat laten bewegen voor de treinreis. De bedoeling was dat ie niet zo zenuwachtig zou worden. Daar ben ik redelijk in geslaagd, hoewel ma hem het grootste deel van de reis moest aaien..

Na een lekker bakkie koffie bij lunchroom "Het eiland" tegen over het station gingen we op weg naar het bezoekerscentrum. Fijn dat daar een bak met water stond. Na wat uitleg gingen we wandelen. Mijn moeder had haar boodschappen karretje mee, zodat ze wat steun had. Een klein gedeelte van de tocht moesten de honden an de lijn maar al snel werden de oranje paaltjes, blauw zodat ze los mochten, behalve toen we een pad langs de snelweg volgde.
Het weer was lekker, het bos erg mooi. Zels een ree liet kwam tevoorschijn! We passerde 3 vennetjes waar de honden lekker konden zwemmen. Vooral Punk leefde zich uit! Bij het laatste vennetjes wachtte ons een verrassing; blauwe libelles(of waterjuffers)! Ik wist niet dat ze zo groot en zo mooi blauw waren.
Omdat ma wat ouder is namen we veel rustpauzes, zodat ze de hele tocht redelijk gemakkelijk heeft kunnen lopen. Ik was trots op haar!
Veel te snel waren we terug, nadat we zoals gewoonlijk het spoor wat bijster raakten.
Nog een patatje en ijsje gegeten, voor we de trein naar Zwolle namen. We dachten slim te zijn, we wilden in zwolle de rechstreekse trein naar den haag hebben. Die bleek niet twee keer in het uur te rijden(die naar Rotterdan trouwens wel), dus hebben we een tijdje moeten wachten op een trein, die onverwachts vol was. We hebben van Zwolle tot Amersfoort op de klapstoeltjes op het balkon gezeten. Dat is behoorlijk lang! In Utrecht was alles weer normaal en konden we echt lekker zitten.

kortom een topuitje! helaas gooide het Nederlands elftal roet in het eten. waar waren die goede voetballers ineens gebleven

De scrap die ik nu plaats is vrij oud maar laten een vrolijke Wolf en Punk zien. Zo blij en enthousiats waren ze ook tijdens de tocht. wolf toonde zich een echte hershond. Als ik naar zijn mening te ver van mijn moeder was, stopte hij met lopen en wachtte..

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten