maandag 30 juni 2008

Lekker naar Amsterdam!

Omdat een geplande meeting niet doorging, moest ik een andere manier vinden om mijn goedkope dagkaart te besteden. Dat was al snel gevonden; een dagje Amsterdam naar het Stedelijk Museum, Kadinski bekijken!

Nadat ik mijn honden bij mijn moeder had gedropt, kon het feest beginnen. Eerst de trein, helaas de sneltrein via Haarlem. In Amsterdam aangekomen, liep ik wel eerst verkeerd omdat ik de verkeerde kant van het gebouw inging. Of had ik gewoon niet goed gekeken? Snel bleek dat alleen de collectie na 1968 te zien was. Jammer maar het deerde niet. Ik heb een mooie tentoonstelling gezien van Afrikaanse fotograven.
Heleboel video's, wat minder erg was dan ik altijd had gedacht. vier genomineerder voor de internationale Vincent van Gogh award. Ik was vooral onder de indruk van de "camerageweren" van Francis A.
Ik heb erg genoten en heb wat inspiratie opgedaan.

Van een museumbezoek word ik altijd erg dorstig, dus ging ik wat drinken in "11", gevestigd op de 11de verdieping van het noodgebouw. een prachtig uitzicht over het IJ! Na de verfrissing liep ik over de planken richting Wallen. Ik had ineens zin in een rondvaart over de grachten. De goedkoopste uitgezocht en een uur lang genoten van het samenspel van huizen, bruggen en water!

Erna richting een oud bekend terras: "het wapen van Texel" Daar even een biertje gedronken, voordat ik naar huis ging. De terugreis ging in een recordtijd; binnen een uur was ik bij moeders thuis...

Een geweldige dag waar ik helaas geen foto's van heb. Eerst was het te donker later was ik helemaal vergeten dat een een GSM, dus fototoestel bij me had.

Als schrale troost twee scraps, van foto's uit 2001 waar ik ook op het wapen van Texel zit.

Photobucket

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten