woensdag 21 november 2012

Hoe mijn layout 'Uithof meadows' tot stand kwam

Ik ben gek op de videoclips en foto's van Anton Corbijn. De sfeer die hij schept..fantastisch. Ik werd dit keer vooral geïnspireerd door de clip "enjoy the Silence" Ik werd geraakt door de prachtige verzadigde tonen. Hier een screendunk


Nu trof het dat op oscraps deze scraplift uitdaging had met deze layout om te liften;


Ik vond het een erg mooie layout. Gaaf om te liften omdat er veel blendwerk in voorkwam, mijn lievelingstechniek. Ik besloot een landschap foto op te zoeken en die van extra verzadigde kleuren te voorzien

Voor


Ik zag later pas dat op de foto de blauwe kleuren niet helemaal overeen komen. Ook had ik niet helemaal het Corbijn feel van de voorbeeld foto te pakken. Toch was ik tevreden over het resultaat.
Ik was begonnen om de lucht die volgelopen was te vervangen met die van een andere foto met behulp van laagmaskers. Daarna heb ik de foto van extra verzadigde kleuren voorzien met behulp van aanpassingslagen kleurtoon/ verzadiging en Kleurbalans en een groene opvullaag. Bij al die lagen heb ik flink te keer gegaan op het laagmasker.

Resultaat


Daarna begon ik met de scrap. Ik pakte een paper van Anna Aspnes (haar prachtige kit Crazy life) en gaf het een ander kleurtje, zodat het bij de foto paste. daarna kopierde ik de foto op het papier en dupliceerde het. In de laagmaskers gebruikte ik een Verloop. Omdat het me nooit lukt meerdere verlopen in één file te proppen koperde ik het verloop aan de onderkant van de gedupliceerde laag.
Daarna voegde ik een Verloop laag toe en de bovenste laag werd een papier met tekst.
Daarna nog wat elementen die de aandacht op het hekje vestigen en klaar was Kees!


Ik was zeer tevreden over het eindresultaat,anderen ook. Bij digiscrap.nl kreeg ik een Gallerrie Stand out!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten