maandag 25 februari 2013

Geëmmer over het huishouden..

Voor de eerste keer heb ik alle challenges van Oscraps afgemaakt! Dat was een doel die ik mezelf aan het begin van de maand heb gesteld. Het is gelukt. Er zit vaak altijd een uitdaging bij die je wat minder ligt of waar je zo ver van je comfortzone moet opereren dat dat niet leuk meer is. Met deze had ik veel moeite. Ik ben namelijk totaal geen huishoudprinses. Toen ik klein was, was ik dol op Miep Kraak , en reclame personage maar ook die kon me niet aanzetten tot Truus de Mier gedrag..
Opeens had ik een leuk idee. Als ik de tekst nou eens zou doen in de vorm van een emmer? en dan zo'n klein emmertje ernaast op een wit vlak? Mooi minimalistisch? Het betekende wel dat ik illustrator uit de kast moest halen en daar begon het gedoe al...ik was veel te snel afgeleid om al te veel met de pen de doen, had geen zin om een textwrap tut op te zoeken etc. Dus het werd iets heel anders...



Niets minimalistisch dus...Maar een redelijk geslaagde poging tot een heuse illustratie. Aan de emmer, muis(eerst ingekleurd), vogel en bezems heb ik dat gave "geverfde papier van Joanne Brisebois geclipt. Ik heb ook nog verlopen gebruikt.(emmers, vogeltje) en verlopen in de laagmaskers van het behang en de vloer

credits
paper: Joanne Brisebois Untitles vo;1 paperpack
Mommyish contribution to Comfort Collab
Bird : TaylorMade Awakening

Mouse Kalina/emma Chatpristi

Bucket from the internet, edited in Illustrator/ photoshop

Photobucket

1 opmerking:

  1. This is а topiс that's close to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

    my blog; babydeken
    Also see my website :: babydeken

    BeantwoordenVerwijderen