zaterdag 2 februari 2013

Op de Warholtoer

Ik had weer es zin in photoshopboeken toen ik bij de bibliotheek was. Ik had geluk want er waren 2 nieuwe die ik nog niet eerder had gezien. Eén er van is Photoshop Portretten boek van Duncan Evans en Tim Shelbourne. De laatste heer heeft wat tutorials gemaakt voor Photoshop Creative wat nu Photoshop magazine is. Tot mijn vreugde is de nieuwe net uit! Ik ben het trouwens niet een met de recensie maar ik heb al wat photoshop ervaring.
In het boek stond een tutorial waar werd uitgelegd hoe je een Andy Warhol zeefdruk namaakt. Ik had een leuke foto uitgezocht maar soms doet Photoshop raar, laat het goede effect in de voorvertoning zien maar uiteindelijk is het veel minder. Daar had ik wat op gevonden want met aanpassinglaag Drempel deed ie gewoon. Totdat ik de lagen samen ging voegen. Om af te werken heb ik maar wat screendunks mbv het Knipprogramma van Windows 7.0 en die aangepast in grootte. Met behulp van een action! Wat zijn die dingen toch handig!



Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten