donderdag 31 juli 2008

Dagje Rotterdam!

Ma had bij de Bankgiro loterij gratis museumbezoek gewonnen. Ze wilde naar het Boymans van Beuningen gaan om een reproductie van "de mandril" van Kokoska. Helaas kon ze niet en stuurde mij in haar plaats. Ik had best zin, ik ben altijd in voor eem treinreisje en een museum. Ondanks de hitte ging ik op weg. In Rotterdam schrok ik even want de imposante hal was helemaal verdwenen!




Vaag wist ik de weg maar voor de zekerheid heb ik het toch maar gevraagd. Het was lang geleden dat ik alleen in Rotterdam was geweest en nog langer toen ik er woonde. Dat leverde toch wat weemoedige momenten op.





De collectie van het museum is immens! Van 14 de eeuwsw Madonna's tot moderne videokunst! Ik heb zoveel prachtige schilderijen gezien! Helaas had ik geen notitie blokje opgenomen om sommige titels te noteren. Gelukkig heb ik wel één van lievelingsschilderijen gezien. "Het renpaard" van Kadinsky. Zo heet ie niet echt.
Op een gegeven moment besloot ik wat te gaan eten. het bleek dat ik de helft nog niet had gezien. Ik kwam terecht in een zaal vol keramiek met als hoogte punt de Baardman vazen. behalve schilderijen heeft het boymans ook veel kunstnijverheid. Zelfs tafels en stoelen. Jullie begrijpen wel dat ik behoorlijk moe was. Terug ging ik langs de beelden, die stonden opgesteld.



Deze sprak me het meeste aan.




Moeder en Kind, Carel Visser

Er is toch een hoop veranderd in Rotterdam. Als ze iets niet meer mooi vinden breken ze het af en zetten er weer iets nieuws neer. Zelfs trams uit mijn tijd(1988-1995) waren beschilderd. Ik herkende ze aan hun typische geuid..

kortom het was weer een leuke dag geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten