vrijdag 8 augustus 2008

Weer een schilderij en mijn eerste zelfportret

Na een gezellige avond gisteren, stond ik chagerijnig op. Die boze bui verdween tijdens het schilderen..
Catharina gaat weg bij "Anders bekeken" . Heel erg jammer want ik mag haarheel graag en kan voor alles bij haar terecht. Iemand, men wil niet zeggen wie, had bedacht dat het wel heel erg leuk was om iedereen zijn zelfprotret te laten schilderen op een nogal klein formaat.
Ik vond dat niet zo'n briljant idee want portretten zijn nogal moeilijk om goed te schilderen. Ik vond het ook wel raar om niets te maken dus vanmiddag waagde ik de sprong. Mijn gezicht bewoog niet zo erg als ik gevreesd had. Mijn ogen zijn niet zo groot maar soms lijken ze wel groot. beginnersfoutje. En eigenlijk was het best leuk!



Vandaag de finishing touch aan mijn Ijsberenschilderij. Ik vond in de stapel National Geografic (hofleverancier van plaatjes voor schilderijen) een stel schattige plaatjes van IJsbeerjonkies met hun moeder. Ik werd vooral getroffen door de blij tevreden snuit van moeders. En ik weet ook wel dat er geem loofbomen groeien in de Noordpool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten